Tarjoan palveluitani seuraavasti:
Jos tarvitset arvioinnin asiantuntijaa kouluttajaksi, luennoijaksi, työpajatyöskentelyn vetäjäksi tai konsultoimaan perusopetukseen tai lukiokoulutukseen liittyvissä arviointikysymyksissä, ota minuun yhteyttä. Koulutan suomeksi, englanniksi ja ranskaksi. Koulutukseen kuuluu aina koulutusteeman suunnittelu yhdessä tilaajan kanssa, toteutus ja koulutusmateriaali.
Esimerkkejä suosituista koulutus- ja työpajateemoista:
- Tutkimustietoa arvioinnin, oppimisen, osaamisen ja oppilaiden asenteiden yhteydestä sekä opettajien arviointitaidoista (assessment literacy)
- Oppimiskäsityksen ja arvioinnin yhteys perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa
- Arvioinnin erilaiset tehtävät: oppimisen ja osaamisen arviointi sekä arviointi ja kehittäminen
- Monipuolinen arviointi ja sen toteuttaminen arjen koulutyössä
– Tässä yhteydessä käsitellään erilaisia oppimisen arviointiin liittyviä menetelmiä, kuten itse-ja vertaisarviointia sekä ryhmäarviointia sekä
tavoitteiden, toteutuksen ja arvioinnin yhteydestä opetustyössä - Digitaalinen portfolio osaamisen ja oppimisen arviointivälineenä
- Suhteellisesta arvioinnista kohti arvioinnin kriteeriperusteisuutta
- Kriteeriperusteisen arvioinnin periaatteita
- Krathwholin ja Andersonin taksonomisen ajattelun yhteys kriteeriperusteiseen arviointiin
- Luokkatyöskentelyn arviointi ja sen haasteet
- Päättöarviointi ja sen haasteet
- Koulun / oppilaitoksen arviointikulttuurin määritteleminen ja kehittäminen
- Koulun /oppilaitoksen ohjassuunnitelma osana koulun/oppilaitoksen arviointikulttuuria
Luento on mahdollista toteuttaa interaktiivisesti siten, että ennen tiettyyn sisältökokonaisuuteen siirtymistä juuri käsiteltyä aihetta työstetään, siitä keskustellaan ja/tai reflektoidaan. Tällöin noin kahden tunnin luentokokonaisuudessa on mahdollista painottaa kolmesta neljään edellä esitettyä aihetta. Painotukset voidaan sopia koulutuksen tilaajan ja/tai koordinaattorin kanssa yhdessä.